۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۹۹۹۷۱
امام جمعه موقت تهران:

امر به معروف و نهی از منکر مانع رانت خواری می شود|مسؤولان به قانون عمل کنند

امر به معروف و نهی از منکر مانع رانت خواری می شود|مسؤولان به قانون عمل کنند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه مسؤولان باید به رعایت قانون تن دهند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مانع رانت خواری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در ششمین همایش شوراهای امر به معروف نهادها و مراکز مختلف کشور که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: رانت خواری نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی عملیاتی و نهادینه شود دیگر ما شاهد رانت خواری برخی افراد و مسؤولان در کشور نخواهیم بود. 

آیت‌الله صدیقی احیای امر به معروف و نهی از منکر را ضامن اجرایی شدن احکام الهی در جامعه دانست و اظهار داشت: جامعه ساکت و بی تفاوت مبتلا و گرفتار افراد بی رحم می شود، طبق صریح روایات؛ اگر در یک جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود حاکمان ظالم بر آن ملت حکومت خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اگر می خواهیم خداوند صدای ما را بشنود باید اهل انجام امر به معروف و نهی از منکر باشیم، در انجام امر به معروف و نهی از منکر تنها باید به کسب رضایت الهی توجه کرد نه اینکه رضایت مردم را به کسب رضای الهی ترجیح داد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر جامعه را متحول می کند و این فریضه الهی پناهگاهی برای همه احکام الهی است. اگر نماز ستون دین است امر به معروف و نهی از منکر ریشه و زیر بنای نماز محسوب می شود.

آیت‌الله صدیقی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را به صلاح جامعه اسلامی دانستند که مصالح عمومی با آن تامین می شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه فضای جامعه باید به گونه ای باشد که اهل منکر جرات انجام منکر را نداشته باشند، خاطرنشان کرد: امام راحل با تحقیر اشرافیت امر به معروف و نهی از منکر را به صورت عملی آموزش دادند.

وی با تاکید بر اینکه قانون شکنی در جامعه باید به عنوان یک مساله قبیح شناخته شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز برخی از مسؤولان تن به رعایت قانون ندادند که این امر با سالم سازی فضا جامعه محقق می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات